Regulamin
REGULAMIN ZAKUPU BILETÓW i PRODUKTÓW POPRZEZ STRONĘ
INTERNETOWĄ www.teatr-muzyczny.lodz.pl
DEFINICJE
Bilet online – oznacza zakupiony Bilet, dostarczony w postaci załączonego do wiadomości email pliku (format PDF) wysłany na wskazany przez Nabywcę adres email;
Bilet – oznacza dokument uprawniający do udziału w oznaczonym Wydarzeniu możliwy do nabycia lub rezerwacji za pośrednictwem Witryny;
Kupujący/Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca z systemu sprzedaży online.
Konsument – osoba fizyczna korzystająca ze Strony Internetowej, w tym dokonująca zakupów w Sklepie Internetowym, w celu niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 22 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny);
Nabywca – osoba korzystająca z Witryny celem zakupu ;
Produkty – wydawnictwa Teatru, tj. książki i programy, dostępne w wersji tradycyjnej w postaci papierowej, plakaty, pamiątki, gadżety, inne produkty związane ze statutową działalnością Teatru;
Regulamin – oznacza niniejszy regulamin zakupu za pośrednictwem strony internetowej www.bilety.teatr-muzyczny.pl (Witryny);
Strona Płatności – strona internetowa www.tpay.com, administrowana przez tpay , Krajowy Integrator Płatności S.A. plac Andersa 3, 17 piętro 61-894 Poznań;
Teatr - Teatr Muzyczny z siedzibą w Łodzi, przy ul. Północnej 47/51 (91-425 Łódź), działający jako Instytucja Kultury, wpisanym do rejestru Instytucji Kultury pod numerem RIK 22/94, NIP: 724-000-17-70, REGON: 000279203 ; zwany również Sprzedawcą;
Użytkownik – osoba każdorazowo dysponująca Biletem;
Widz – osoba uczestnicząca w wydarzeniu;
Witryna – oznacza stronę internetową dostępną pod adresem www.teatr-muzyczny.lodz.pl, i podstrony, której administratorem jest Teatr;
Wydarzenia – publiczne wykonania spektakli teatralnych i innych form teatralnych, koncerty i wszelkie inne wydarzenia artystyczne i kulturalne organizowane lub współorganizowane przez Teatr w jego siedzibie, na które Teatr prowadzi sprzedaż biletów;
BOW – Dział sprzedaży biletów i obsługi widzów Teatru Muzycznego w Łodzi, tel.: 507 248 564, e-mail: rezerwacja@teatr-muzyczny.lodz.pl
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa warunki:
- świadczenia przez Teatr Muzyczny w Łodzi na rzecz Użytkowników usług drogą elektroniczną za pomocą Strony Internetowej, w tym usługi Sklepu Internetowego;
- zawierania na odległość umów sprzedaży pomiędzy Teatrem Muzycznym w Łodzi a Klientami w ramach Sklepu Internetowego.
- W zakresie, w jakim Regulamin odnosi się do usług świadczonych za pomocą systemu teleinformatycznego, zapewniającego przetwarzanie i przechowywanie, a także wysłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 tej ustawy.
- Teatr Muzyczny w Łodzi nie stosuje kodeksu dobrych praktyk w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 roku o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
SPRZEDAŻ ONLINE BILETÓW NA WYDARZENIA
Postanowienia ogólne
- Internetowa sprzedaż Biletów na Wydarzenia odbywające się w Teatrze i produktów odbywa się całodobowo wyłącznie za pośrednictwem strony: bilety.teatr-muzyczny.pl.
- Zakup Biletów na Wydarzenia i produktów jest możliwy pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Nabywca następujących, minimalnych wymagań technicznych
- połączenia urządzenia końcowego z siecią Internet,
- adresu poczty elektronicznej (e-mail),
- oprogramowania w postaci przeglądarki internetowej, takiej jak: Firefox wersja 3.0 lub nowsza, Chrome wersja 35 lub nowsza, Internet Explorer wersja 10 lub nowsza itp.,
- posiadania drukarki do wydruku czarno-białego bądź telefonu lub urządzenia mobilnego (typu smartfon, tablet, e-czytnik) obsługującego pliki PDF, umożliwiającego późniejsze wygenerowanie zakupionego Biletu online.
- Do dokonania zakupu online Biletów i produktów niezbędne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Złożenie Zamówienia online wiąże się z równoczesnym dokonaniem przez Nabywcę zapłaty za Zamówienie.
- Zapłata za Zamówienie online odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną, przy użyciu karty płatniczej lub przelewu elektronicznego.
- Płatności obsługiwane są za pośrednictwem operatora płatności internetowych Krajowy Integrator Płatności S.A. plac Andersa 3, 17 piętro, 61-894 Poznań
- Ceny podane przy każdym Bilecie i produkcie są wyrażone w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto zawierającymi należne podatki (w tym podatek VAT) oraz są wiążące w chwili składania Zamówienia przez Nabywcę.
Ogólne zasady składania Zamówień online
- Zawarcie umowy sprzedaży pomiędzy Nabywcą a Teatrem następuje za pośrednictwem strony internetowej Teatru: bilety.teatr-muzyczny.lodz.pl i wymaga spełnienia następujących warunków:
- wyboru terminu Wydarzenia lub produktów
- wyboru miejsc/-a zamawianych Biletów, wyboru/określenia ich wariantu cenowego, jeżeli istnieje taka możliwość,
- podania danych Nabywcy: imienia i nazwiska, miejsca i adresu zamieszkania, adresu e-mail, numeru telefonu,
- zapoznania się i zaakceptowania warunków niniejszego Regulaminu,
- zaakceptowania wymaganych zgód,
- złożenia przez Nabywcę Zamówienia online,
- dokonania przez Nabywcę zapłaty za Zamówienie drogą elektroniczną, przy użyciu karty płatniczej, przelewem elektronicznym
- Po prawidłowym dokonaniu płatności Nabywca otrzyma: − potwierdzenie jej przeprowadzenia, − potwierdzenie realizacji transakcji na wskazany przez Nabywcę adres e-mail wraz z Biletem na Wydarzenie w formacie PDF, bądź potwierdzeniem dokonania zakupu określonych produktów.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Klienta błędnych lub nieprawdziwych danych w formularzu Zamówienia online bądź niezapoznania się z niniejszym Regulaminem.
- Anulowanie /modyfikacja Zamówienia online jest możliwa jedynie przed zatwierdzeniem płatności.
- Zamówienie uważa się za zaakceptowane z chwilą odnotowania przez Teatr potwierdzenia dokonania zapłaty przez bank Nabywcy.
- Brak potwierdzenia zapłaty za Zamówienie przez bank Nabywcy w ciągu 40 minut od wysłania Zamówienia online powoduje automatyczne anulowanie Zamówienia.
- W przypadku automatycznego anulowania Zamówienia online, środki pobrane z konta bankowego Nabywcy pozostają u operatora systemu płatniczego firmę tpay (plac Andersa 3, 17 piętro, 61-894 Poznań), którym należy się wówczas bezpośrednio skontaktować drogą mailową lub telefonicznie, wówczas operator systemu płatniczego poinformuje Kupującego drogą mailową o sposobie dalszego postępowania.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki nieprawidłowego funkcjonowania systemu płatniczego tpay
- Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, sprzedaż objęta Regulaminem nie podlega fiskalizacji, w związku z czym Kupujący nie otrzymuje paragonu fiskalnego.
- Faktura VAT jest wystawiana na życzenie Nabywcy; w tym celu należy podczas procesu zakupu zaznaczyć pole wyboru Faktura VAT i uzupełnić o wymagane dane.
- Za podanie prawidłowych danych do faktury VAT odpowiada Nabywca.
Szczegółowe zasady zakupu Biletów online
- Sprzedaż online Biletów na określone Wydarzenie kończy się na 3 godziny przed jego rozpoczęciem. W przypadku wybranych Wydarzeń Teatr zastrzega sobie prawo do zmiany godziny zamknięcia sprzedaży online Biletów.
- Teatr zastrzega sobie prawo do zmiany godziny zamknięcia sprzedaży Biletów online.
- Obsługą sprzedaży Biletów online ze strony Teatru zajmuje się BOW.
- Teatr zastrzega sobie prawo do sprzedaży Biletów na wybrane Wydarzenia w ramach specjalnych promocji cenowych, ustalanych indywidualnie.
- System sprzedaży online umożliwia jednorazowo zakup nie więcej niż 14 Biletów na dane Wydarzenie. Teatr zastrzega sobie prawo do zmniejszenia liczby dostępnych Biletów przy jednorazowym zakupie w przypadku niektórych Wydarzeń.
- Po dokonaniu płatności online, na wskazany przez Nabywcę adres e-mail zostanie przesłane potwierdzenie realizacji transakcji. W przypadku zakupu Biletu online przesłany zostanie również Bilet, zapisany w formie pliku PDF. Bilet można wydrukować lub zapisać na trwałym nośniku danych. Do wydruku Biletu online należy używać białego papieru w formacie A4, tak aby wydrukowane kody były dobrze widoczne.
- Bilet może być okazany na wyświetlaczu urządzenia mobilnego, z którego jest możliwość odczytania kodu 2D za pomocą skanera do kontroli Biletów. Urządzenie mobilne może wymagać dostępu do Internetu, za którego koszt połączenia ponosi Nabywca zgodnie z taryfą jego operatora.
- Nabywca jest zobowiązany do okazania Biletu online w momencie wejścia na Wydarzenie.
- Teatr zastrzega sobie prawo do odmowy wstępu na Wydarzenie w przypadku, gdy Bilet online jest zniszczony lub nieczytelny, a weryfikacja kodu jest niemożliwa lub gdy kod Biletu został już użyty.
- Nabywca nie może zamazywać ani trwale usuwać żadnych danych Biletu. W przypadku wykrycia takich działań Bilet traci ważność, bez prawa do zwrotu jego wartości.
- W przypadku Biletów wyświetlanych/generowanych jako plik PDF na urządzeniu mobilnym, wyświetlacz nie może być uszkodzony, z ustawieniem możliwie maksymalnej jasności wyświetlacza.
- Bilet online stanowi dokument uprawniający do uczestnictwa w Wydarzeniu, na jakie został wystawiony.
- Pojedynczy Bilet online uprawnia do wejścia jedną osobę.
- Bilet online podlega jednorazowej weryfikacji w momencie wejścia na Wydarzenie; nie ma możliwości ponownego wykorzystania Biletu.
- Bilet online nie może być kserowany, skanowany lub kopiowany w jakikolwiek inny sposób. W przypadku wykrycia takiego postępowania Bilet traci swoją ważność.
- Nabywca jest odpowiedzialny za udostępnianie Biletu osobom trzecim.
Warunki i koszty dostarczenia zamówionego Produktu
- Dostarczenie zamówionych Produktów z wyłączeniem odbywa się na adres wskazany przez Kupującego w Zamówieniu za pośrednictwem In Post. Istnieje również możliwość osobistego odbioru zamówionego Produktu w siedzibie Teatru bez dodatkowych opłat.
- Koszt dostawy Produktu w całości pokrywa Klient.
- Klient odbierając Zamówienie od przewoźnika powinien sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki zaleca się w obecności przewoźnika sporządzić protokół reklamacyjny, zawierający opis uszkodzenia.
- Własność Produktu przechodzi na Klienta z chwilą jego odbioru od przewoźnika.
- Cena produktu zakupionego on-line zawiera koszt manipulacyjny (obsługa transakcji finansowej pobieranej przez tpay)
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówionego Produktu lub opóźnienie w jego dostarczeniu spowodowane błędnym lub niepełnym adresem podanym przez Kupującego
- Teatr wysyłkę Produktów będzie dokonywał raz w tygodniu.
- W przypadku osobistego odbioru zakupionego Produktu, Kupujący zostanie powiadomiony drogą mailową o terminie odbioru zakupionego Produktu. Warunkiem odbioru osobistego kupionego Produktu jest podanie numeru Zamówienia.
- W przypadku odbioru osobistego zakupiony Produkt należy odebrać w terminie 14 dni od podanego przez Teatr terminu odbioru zamówionego Produktu.
- W przypadku nieodebrania zamówionego Produktu w terminie podanym w pkt. 9 powyżej, Teatr wyśle na adres mailowy podany przez Kupującego wiadomość ponaglającą do jego odbioru w terminie 7 kolejnych dni roboczych od dnia wysłania maila. W przypadku braku odbioru zakupionego Produktu będzie on przechowywany w siedzibie Teatr przez okres 6 m-cy, a po upływie wskazanego terminu - poddany utylizacji.
Prawo Konsumenta i Przedsiębiorcy-Konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość
- Zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta, Kupujący będący Konsumentem może odstąpić od umowy zawartej na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego w terminie 14 dni, bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Teatr Muzyczny oraz z zastrzeżeniem ust. 13 poniżej. Termin do odstąpienia od umowy liczony jest:
- dla umowy, w wykonaniu której Teatr Muzyczny wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części,
- polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- dla umowy, w wykonaniu której Teatr Muzyczny wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- Konsument, który chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, powinien złożyć Teatrowi Muzycznemu oświadczenie o odstąpieniu od umowy w formie pisemnej lub w wiadomości e-mail. Oświadczenia o odstąpieniu od umowy powinny być kierowane na następujący adres: Teatr Muzyczny w Łodzi, ul. Północna 47/51, 691-425 Łódź, adres e-mail: sklep@teatr-muzyczny.lodz.pl
- Wykonując uprawnienie do odstąpienia od umowy Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik do Regulaminu, jak również z ustawowego wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta. Skorzystanie z powyższych wzorów nie jest obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał oświadczenie o odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Teatr Muzyczny w Łodzi przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- W przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta, Teatr Muzyczny w Łodzi zobowiązany jest zwrócić Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Teatr Muzyczny w Łodzi. Z zastrzeżeniem ust. 7 poniżej, zwrot Płatności następuje w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Teatr Muzyczny w Łodzi oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Teatr Muzyczny w Łodzi jest zobowiązany dokonać zwrotu Płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku dokonania Płatności z rachunku bankowego/rachunku w SKOK lub za pomocą karty płatniczej, zwrot Płatności następuje na ten rachunek w banku/SKOK-u lub na rachunek powiązany z kartą płatniczą, której użyto do dokonania Płatności.
- Teatr Muzyczny może wstrzymać się ze zwrotem Płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia dowodu odesłania Produktu, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest zwrócić Produkt Teatrowi Muzycznemu w Łodzi lub przekazać go osobie uprawnionej przez Teatr Muzyczny w Łodzi niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument złożył Teatrowi oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument może zwrócić Produkt, co do którego odstąpił od umowy, w następujący sposób:
- odsyłając go na adres: Teatr Muzyczny w Łodzi, ul. Północna 47/51, 91-425 Łódź
- osobiście, w kasie Teatru Muzycznego w Łodzi, w dniach i godzinach otwarcia kasy.
- Koszty zwrotu Produktów w razie odstąpienia od umowy ponosi Kupujący. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktów.
- Produkt zwracany w związku z odstąpieniem od umowy musi być kompletny (wraz z pełnym wyposażeniem i akcesoriami, stanowiącymi jego integralną część). Zaleca się należycie zabezpieczyć odsyłany Produkt tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba, że Teatr Muzyczny nie poinformował Konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt. 9 Ustawy o prawach konsumenta.
- Stosownie do art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
- świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
- w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1;
- świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
- Postanowienia dotyczące Konsumenta zawarte w niniejszym § 13 stosuje się do Przedsiębiorcy-Konsumenta (stosownie do art. 7 aa Ustawy o prawach konsumenta).
- Uprawnienie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w niniejszym § 13 Regulaminu, nie przysługuje Klientowi nie będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem.
Zwroty Biletów zakupionych online
- Bilety na Wydarzenia zakupione online nie podlegają zwrotowi ani wymianie. Powyższe nie narusza praw konsumenta, zgodnie z art.38 pkt. 12 ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta ( Dz.U.2014.827 z późn. Zmianami).
- W przypadku odwołanego Wydarzenia Teatr dokonuje zwrotu przelewem na rachunek bankowy, z którego została dokonana transakcja zakupu Biletów.
- Informacja o odwołanych Wydarzeniach oraz o zmianie repertuaru, a także o opcjach zwrotu do wyboru jest przesyłana na adres email podany w formularzu Zamówienia online. W przypadku podania błędnych lub nieprawdziwych danych przez Kupującego, Teatr nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie powyższych informacji do Klienta.
- Nabywca jest zobowiązany do potwierdzenia otrzymania informacji, o których mowa w pkt. 2 i 3 powyżej poprzez odesłanie wiadomości z informacją na jaki rodzaj zwrotu się decyduje na adres podany w korespondencji.
- Zwrot płatności za Bilety nastąpi niezwłocznie, nie później niż 15 dni roboczych od przesłania przez Nabywcę wiadomości, o której mowa w pkt. 4 niniejszego rozdziału.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Kupującego błędnych lub nieprawdziwych danych niezbędnych do zwrotu Biletu.
Reklamacje produktów
- W przypadku stwierdzenia wad lub wad prawnych zakupionych Produktów, bądź niezgodności towaru z umową konieczne jest zgłoszenie reklamacji, które rozpatrywane są zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, tj. przepisami Ustawy o prawach konsumenta oraz przepisami Kodeksu cywilnego
- Reklamowane produkty, należycie i bezpiecznie zapakowane należy odesłać na adres: Teatr Muzyczny w Łodzi ul. Północna 47/51, Łódź 91-425.
- Do przesyłki należy dołączyć dowód zakupu (fakturę zakupu) oraz wypełniony formularz reklamacji, stanowiący załącznik do Regulaminu, ewentualnie wskazanie pełnych danych zamówienia, tj, numeru zamówienia, danych klienta, szczegółowego opisu niezgodności z umową lub wady produktu oraz wskazanie żądanego sposobu rozpoznania reklamacji.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty wpłynięcia reklamowanego produktu wraz z wymaganymi dokumentami. W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Widza email: sklep@teatr-muzyczny.lodz.pl
Treści bezprawne
- W ramach korzystania z usług dostępnych w ramach Strony Internetowej niedozwolone jest:
- dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym, w szczególności treści naruszających przepisy obowiązującego prawa, zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje;
- podejmowanie działań mających na celu wpływanie w sposób niedozwolony środkami technicznymi na funkcjonowanie lub system bezpieczeństwa Sklepu Internetowego;
- podejmowanie działań naruszających prawa Teatru Muzycznego w Łodzi lub podmiotów trzecich, w szczególności Klientów,
- korzystanie ze Sklepu Internetowego i jego funkcjonalności w sposób sprzeczny z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
Rozwiązywanie sporów
- Teatr Muzyczny w Łodzi informuje, że Klient będący Konsumentem może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie sporu między takim Klientem, a przedsiębiorcą, zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Informacje dla konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ( www.uokik.gov.pl ).
- Teatr Muzyczny w Łodzi informuje, że Konsument uprawniony jest również do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1706 ze zm.) z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z umowy zawartej z przedsiębiorcą lub zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 tejże ustawy, z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu z przedsiębiorcą.
- Teatr Muzyczny w Łodzi nie wyklucza skorzystania z alternatywnych metod rozstrzygania ewentualnych sporów (pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń) dotyczących umów zawieranych w ramach Sklepu Internetowego, jednakże nie zobowiązuje się do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z Konsumentami, chyba że taki obowiązek wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem, a Teatrem Muzycznym w Łodzi , będą rozstrzygane przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Teatru Muzycznego w Łodzi.
Postanowienia końcowe
- Regulamin podlega przepisom prawa powszechnie obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej.
- Umowy z Teatrem Muzycznym w Łodzi są zawierane w języku polskim.
- Teatr Muzyczny w Łodzi zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnej przyczyny, jaką jest:
- konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu i skutkujących koniecznością zmodyfikowania Regulaminu w celu zachowania zgodności z prawem;
- konieczność dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych, mających bezpośredni wpływ na Regulamin i skutkujących koniecznością zmodyfikowania Regulaminu;
- rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Strony Internetowej, w tym wprowadzenie nowych usług świadczonych drogą elektroniczną lub zmiana istniejących funkcjonalności Strony Internetowej;
- zmiana warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną;
- zmiana zakresu usług świadczonych drogą elektroniczną poprzez Stronę Internetową;
- konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłyby w Regulaminie;
- zmiana danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie;
- zmiana procesu zawierania umów za pośrednictwem Strony Internetowej;
- przeciwdziałanie naruszeniom Regulaminu lub nadużyciom.
- O zmianie Regulaminu Teatr Muzyczny w Łodzi poinformuje poprzez zamieszczenie stosownego komunikatu z wyprzedzeniem co najmniej 14 dni.
- Zmiana Regulaminu nie będzie mieć wpływu na Zamówienia złożone przed taką zmianą.
- Niniejszy Regulamin jest dostępny w biurze siedziby Teatru Muzycznego w Łodzi oraz w wersji elektronicznej na Stronie Internetowej (w tym również do pobrania w formacie PDF).
